Gyökérkezelés: lépésről lépésre

Valószínűleg, amikor a gyökérkezelésre gondolunk, egy kellemetlen kezelés jut eszünkbe. Ritkán gondolunk azonban arra, hogy ez egy mentőakció, amire a foghúzás elkerülése érdekében kerülhet sor. Éppen ezért most szeretnénk eloszlatni ezeket a gondolatokat és elmondjuk, mit kell tudnunk a gyökérkezelésről.

Mikor szükséges?

Amikor olyan eset következik be, amelynek következtében a fogbél (pulpa) elhal, a gyökérkezelés a foghúzás helyett lehet egy megfelelő megoldás. Ez történhet szuvasodás, fogbélgyulladás vagy valamilyen sérülés miatt is.  Tehát ez a kezelés a foghúzás helyett egy olyan lépés, melynek során először eltávolítjuk a pulpát, majd a nyílást fertőtlenítjük, egy ideiglenes tömés készül, majd pár nap múlva a gyökértömés.

Fájdalmas?

A gyökérkezelés a helyi érzéstelenítőknek köszönhetően fájdalommentes. A végleges tömés elkészítése után azonban enyhe fájdalom jelentkezhet.

Hogyan is néz ki a gyökérkezelés lépésről lépésre?

1. Röntgen felvétel készítése.
  2. Majd első az érzéstelenítés, injekció útján.
  3. Az idegkamra feltárása a fog koronarészének átfúrásával.
  4. Gyökércsatornák helyének meghatározása, fog alapos átvizsgálása.
  5. Elhalt szövetek eltávolítása, gyökércsatorna kitisztítása.
  6. Fertőtlenítő és gyulladáscsökkentő anyag bejuttatása a csatornába.
  7. Fog koronai részén ideiglenes tömés készítése, a fog megóvása érdekében.
  8. Pár nap szünet után elkészül a végleges gyökértömés, amely innentől kezdve védi a fog belsejét és ezzel együtt a baktériumok bejutását is.

Mi a teendő gyökérkezelés után?

Természetesen a gyökérkezelt fog a többi foghoz hasonlóan megköveteli a megfelelő szájápolást, hiszen ugyanúgy szuvasodhat. Ehhez kapcsolódóan olvassa el korábbi cikkünket, amelyben találhat 8 tippet, fogainak egészségének megőrzése érdekében.